Megbízható TermékDíj szabályzat
I. A védjegyjogosult adatai (elnevezés, székhely), szabályzat hatálya
A Megbízható Termék Díj egy olyan a Netvestor Kft. (a továbbiakban: Védjegyjogosult vagy Szervező) által a védjegyek és a földrajzi árujelzők oltalmáról szóló 1997. évi XI. törvény (Védjegytv.) 101. § szerint bejegyzett tanúsító védjegye (továbbiakban: Védjegy vagy logó), amelyet a jelen szabályzat szerint a jelen szabályzat hatálya alá tartozó termékeket nevező, a Védjegy használatára jogosultak használhatnak az évente odaítélt Megbízható Termék Díj 20XX® (továbbiakban: Díj vagy Díjazási program) formában.
A Védjegyjogosult (Szervező) adatai:
A Megbízható Termék Díj 20XX® program Szervezője és a Védjegy, továbbá az ahhoz kapcsolódó díjazási know-how jogosultja:
cégnév: Netvestor Kft.
székhely: 1035 Budapest, Vihar utca 18.
cégjegyzékszám: 01-09-686204
A Védjegytv. 101. § (5) szerinti jelen szabályzat (továbbiakban: Szabályzat) hatálya:
A Védjegyjogosult a Védjegyet a Védjegytv. 101. § (3) bekezdésnek megfelelően saját maga tanúsítása céljára nem használja és nem használhatja, engedélyezi azonban annak ilyen célú használatát a jelen Szabályzat szerinti követelményeknek, illetőleg jellemzőknek megfelelő árukkal (termékekkel) kapcsolatban.
A Szabályzat a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala általi bejegyzésnek megfelelően az elismert bejelentési naptól kezdődően hatályos.
A Szabályzatban foglalt adatok változását a Szervező a Védjegytv. 101. § (6) és 97. § (5) alapján bejelenti a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalához. A Szabályzat mellékleteinek változásai – melyek évenként a Díjazási Program aktuális kiírása alapján változhatnak – nem eredményezik a Szabályzat szerinti adatok olyan változását, amelyeket a Szervező köteles bejelenteni.
A Szabályzatban nem szabályozott kérdésekben a Védjegytv., a Ptk. és a magyar jogszabályok vonatkozó rendelkezései irányadóak.
II. Az árujegyzékben szereplő árukra vonatkozó minőségi követelmények
A Megbízható Termék Díj évente kerül odaítélésre a Díjazási programban való részvételre és a Díj használatára nevező, arra érdemesnek talált termékek számára.
A Megbízható Termék Díj 20XX® jelölés kizárólag azon termékek által használható, amelyek a jelen Szabályzatban meghatározott eljárásrend szerint, végeredményben a fogyasztók véleménye alapján megbízhatónak tekinthetők.
Jelen Szabályzatban kerül bemutatásra, hogy milyen eljárás és szempontok alapján kerül megítélésre a Díj, továbbá miként használható a díjnyertes termékek által.
Megbízható termékek:
A megbízhatóság fogalmát a marketing szakemberek többféleképpen is körül írják, az általános megközelítések szerint megbízhatónak azok a termékek (adott esetben márkák) tekinthetők, amelyek a fogyasztók többségének véleménye alapján teljesítik az elvárásaikat, legyen az akár minőségi, funkcionális vagy egyéb, például: ár-érték arány elvárás. A megbízhatóság sokszor kifejeződik abban is, hogy a fogyasztók az adott terméket újból megvásárolnák vagy bíznak benne annyira, hogy ajánlanák azt másoknak is.
A Szervező megbízásából a magyar fogyasztók körében 2021 során végzett előzetes felmérés is megerősítette, hogy a válaszadók szerint a megbízhatóság szempontjából fontosak az olyan tényezők, mint a minőség, elégedettség, ár-érték arány vagy éppen más fogyasztók ajánlása / véleménye. A Díj odaítélésének szempontjai – a kritériumok, a küszöbértékek és a kompozit megbízhatósági index – egyrészt ezeket a tényezőket veszik figyelembe, másrészt megközelítőleg olyan arányban veszik figyelembe, amilyen arányban a fogyasztók azokat általában fontosnak tartják.
Pályázás feltétele:
A kiválasztási folyamatban való részvételre az alábbi feltételeknek megfelelő termékek pályázhatnak:
• legalább 6 hónapja a magyar piacon van és az értékesítési forgalom forintban kifejezett bruttó értéke az elmúlt 5 üzleti évben összesítve meghaladta az 50 millió forintot,
• a nevezés benyújtásakor a termék forgalmazója nem áll csőd vagy felszámolási eljárás alatt, illetve nincs ellene folyamatban egyéb olyan jogi vagy bűnügyi eljárás, amely a termék reputációját és annak megbízhatóságát is érintheti,
• pályázást kizáró feltételek: nem nevezhető olyan termék, amelynek előállítása közvetlenül és súlyosan károsítja a környezetet; vagy amelynek tartós, rendeltetésszerű alkalmazása, fogyasztása súlyosan egészségkárosító hatású (nem pályázatnak dohánytermékek vagy alkoholos italok); vagy a termékkel és a termék forgalmazójával szemben súlyos üzleti/etikai kifogások merültek fel,
• az adott termékre vonatkozó Nevezési lap (3. sz. melléklet) hiánytalan kitöltése, aláírása és szervező általi kézhezvétele az adott évre vonatkozó Díj nevezési határidejéig,
• az adott termék a jelen Szabályzatban és a Védjegy bejelentésében (egyezően) felsorolt áruosztályok valamelyikébe tartozik azzal, hogy a Nevezési lapon a termékhez tartozó áruosztályt is annak sorszámával meg kell jelölni.
Áruosztályok és termék kategóriák:
A Díj és a Védjegy használatának elnyerésére a pályázó termékek kizárólag az alábbi áruosztályokban nevezhetnek (Nizzai Megállapodás osztályozása):
1. Osztály: Ipari, tudományos, fényképészeti, mezőgazdasági, kertészeti, erdészeti vegyi termékek; feldolgozatlan műgyanták, műanyagok; tűzoltó és tűzmegelőző keverékek; fémek edzésére és hegesztésére szolgáló készítmények; anyagok állatbőrök cserzéséhez; ipari rendeltetésű ragasztóanyagok; gittek és egyéb töltőpépek; komposzt, trágyák, műtrágyák; biológiai készítmények ipari és tudományos felhasználásra.
2. Osztály: Festékek, kencék, lakkok; rozsdagátló és fakonzerváló szerek; színezékek, festékek; tinták nyomtatáshoz, jelöléshez és gravírozáshoz; nyers természetes gyanták; fémlapok és fémporok festéshez, dekoráláshoz, nyomtatáshoz és képzőművészethez.
3. Osztály: Nem gyógyhatású kozmetikumok és piperekészítmények; nem gyógyhatású fogkrémek; illatszerek, eszenciaolajok; fehérítőkészítmények és egyéb, mosásra szolgáló anyagok; tisztító-, fényesítő-, súroló-, és csiszolószerek.
5. Osztály: Gyógyszerészeti, gyógyászati és állatgyógyászati készítmények; egészségügyi készítmények gyógyászati használatra; gyógyászati vagy állatgyógyászati használathoz adaptált diétás élelmiszerek és anyagok, bébiételek; étrend-kiegészítők emberek és állatok számára; tapaszok, kötszeranyagok; fogtömő anyagok és fogászati mintázóanyagok; fertőtlenítőszerek; kártékony állatok irtására szolgáló készítmények; gombaölő szerek (fungicidek), gyomirtó szerek (herbicidek).
16. Osztály: Papír és karton; nyomdaipari termékek; könyvkötészeti anyagok; fényképek; papíráruk és irodaszerek, bútorok kivételével; papíripari vagy háztartási ragasztóanyagok; rajzkellékek és művészeti kellékek; ecsetek; tanítási és oktatási anyagok; műanyag lapok, fóliák és tasakok csomagoláshoz; nyomdabetűk, klisék.
29. Osztály: Hús, hal-, baromfi- és vadhús; húskivonatok; tartósított, fagyasztott, szárított és főzött gyümölcsök és zöldségek; zselék, lekvárok (dzsemek), kompótok; tojások; tej, sajt, vaj, joghurt és egyéb tejtermékek; étkezési olajok és zsírok.
30. Osztály: Kávé, tea, kakaó és helyettesítőik; rizs, tészta és metélt; tápióka és szágó; lisztek és más gabonakészítmények; kenyér, péksütemények és cukrászsütemények; csokoládé; fagylalt, szorbetek és más ehető jégkrémek; cukor, méz, melaszszirup; élesztő, sütőporok; só, ízesítők, fűszerek,; tartósított fűszernövények; ecet, szószok és egyéb fűszerek; jég [fagyott víz].
32. Osztály: Sörök; alkoholmentes italok; ásványvizek és szénsavas vizek; gyümölcsitalok és gyümölcslevek; szörpök és más készítmények alkoholmentes italok készítéséhez.
A Díj oda ítélése nem az áruosztályok szerint, hanem a Szervező által meghatározott különböző kategóriák szerint történik, amely kategóriák az alábbi 3 nagyobb csoportba sorolhatók:
[1] élelmiszer jellegű termékek
[2] egyéb napi fogyasztási cikkek
[3] tartós fogyasztási cikkek
A tényleges kategóriák a fenti 3 csoporton belül kerülnek kialakításra, a Szervező szándéka szerint az 2. számú mellékletben levő kategóriákban indulhatnak a pályázók. Elképzelhető, hogy egy adott évben nem minden kategóriában neveznek terméket, illetve olyan piaci változások figyelhetők meg, amely a kategória rendszer felülvizsgálatát igényelhetik, ezért a kategóriák pontos listája évről-évre változhat. A Szervező fenntartja magának a jogot, hogy a korábbi évek kutatási tapasztalatai alapján – de még az adott évre vonatkozó pályázatok benyújtása előtt - módosítsa a nevezési kategóriákat, illetve az ahhoz kapcsolt küszöbértékeket.
A pályázók (benevezett termékek) adott évben csak egy adott kategóriában indulhatnak. Minden pályázó abban a termékkategóriában indul, amelybe a termékjellemzők alapján leginkább beleillik. A Szervező fenntartja a jogot arra, hogy adott évben a fenti 3 csoport, illetve a kategóriák közül egy vagy több csoport vagy kategória esetében a nevezés lehetőségét korlátozza.
Kiválasztási folyamat:
A Díjat elnyerő termékek kiválasztása az alábbi lépések szerint történik:
[1] adott termékre vonatkozó pályázat benyújtása
[2] előszűrés – Szervező ellenőrzi a pályázati kritériumoknak való megfelelést a nevezési űrlapon megadott információk és a nyilvánosan elérhető adatok alapján
[3] zsűri jóváhagyás - a Zsűri a nevező termékek kapcsán kezdeményezheti, adott nevező(k) kizárását: az egyes zsűritagok a rendelkezésére álló esetleges negatív információk alapján javasolhatják a Szervezőnek, az adott termék kizárását, illetve amennyiben a zsűritagok egyszerű többsége erre tesz javaslatot, úgy a Szervező automatikusan kizárja az adott terméket
[4] piackutatás - a pályázó termékre vonatkozó kutatás a fogyasztók körében:
a. legalább 1000 fős mintán, és legalább 100 kipróbálóval az adott termékre
b. a megbízhatósággal összefüggő kritériumokat mérjük
c. az adott kategóriában meghatározott küszöbértéket kell elérnie a terméknek a terméket kipróbálók véleménye alapján
[5] eredményhirdetés - piackutatás eredményeinek kiértékelése és a Nyertesek kihirdetése (lásd: következő pont)
III. A minőség tanúsításának szabályai
A Díj odaítélésének kritériumai és küszöbértékek:
A Szervező azon termékeket tekinti megbízhatónak, amelyek a kutatásban résztvevő és a terméket kipróbáló fogyasztók véleménye alapján teljesítik az elvárásaikat (például: megfelelő ár/érték arány és minőség, elégedettség) és bíznak annyira a termékben, hogy ajánlanák az ismerőseiknek.
A fenti szempontokat a Szervező egy több faktorra kiterjedő piackutatás keretében vizsgálja és a Díjat az a termék nyerheti el, amely esetében a piackutatás alapján fennállnak az alábbi feltételek:
• legalább 100, a terméket kipróbáló megkérdezett válaszol
• a piackutatás során a kipróbálók által adott válaszok alapján számított „kompozit megbízhatósági index” eléri az egyes kategóriákban a 4. számú mellékletben szereplő küszöbértéket.
A nyertesek számára vonatkozóan nincs korlátozás, így a Díjat bármely nevező elnyerheti egy adott kategórián belül, amely
• megfelelt a pályázási kritériumoknak;
• a Zsűri jóváhagyta az indulását;
• a piackutatás során a kompozit megbízhatósági index alapján meghatározott pontszáma elérte vagy meghaladta a fenti küszöbértéket a nevezési kategóriájában;
• a logóhasználat feltételeit teljesíti.
Az ún. „kompozit megbízhatósági index” meghatározása a piackutatás során a megbízhatóság kritériumaival összefüggő kérdésekre a kipróbálók által adott válaszok súlyozott átlaga alapján történik. Az index kiszámításának pontos meghatározása a 4. sz. mellékletben található.
Zsűritagok és a Zsűri szerepe:
• Legalább 3, maximum 10 fő (a Szervező törekszik rá, hogy a Zsűri létszám elérje a legalább 5 főt, azonban átmenetileg ez alá is csökkenhet a Zsűri létszám).
• A Zsűri tagja lehetnek többek között marketing- vagy piackutatási szakemberek, egyetemi/főiskolai oktatók, szakmai vagy fogyasztóvédelmi szervezetek képviselői.
• Zsűri találkozó: online vagy személyesen.
• A Zsűri találkozón született döntés(ek)ről jegyzőkönyv készül, amelyet a Szervező archivál.
A Szervező szándéka szerint a Zsűrinek csak olyan tagja lehetnek, akik nem viselnek vezető tisztséget olyan cégben, amely a pályázaton induló termék forgalmazója vagy más módon érdekelt az adott termék értékesítésében (vagy éppen ellenérdekelt, mert konkurens cégnél dolgozik).
Ugyanakkor a gyakorlatban előfordulhat, hogy ilyen szakember is zsűritag lesz: ebben az esetben az adott zsűritag nem dönthet az adott termékkel kapcsolatos konkrét kérdésben (pl. nem élhet a vétójogával).
A Zsűri szerepe kettős a díjazás folyamatában:
(1) A Megbízható Termék díjat nem a Zsűri ítéli oda a pályázónak, azonban a pályázó termékek indulásának tekintetében a Zsűri „vétójoggal” rendelkezik: ez azt jelenti, hogy a zsűritagok egyszerű többséggel dönthetnek úgy, hogy adott pályázó terméket üzleti etikai vagy más olyan okból, ami ellentétes a díjazás szellemével nem engednek elindulni a versenyben. A pályázók az indulásnál tudomásul veszik, hogy a Zsűri e szempontok alapján indoklás nélkül kizárhatja őket a díjazásból.
(2) Szervező által javasolt kiválasztási folyamat szakmai keretrendszerét (pl. megbízhatóság feltételrendszere/kérdőíves kutatás, lehetséges kategóriák és küszöbértékek) a Zsűri véleményezi, valamint legalább 3 évente felülvizsgálja és ennek eredményeként – az általa szükségesnek ítélt módosításokkal együtt – egyszerű többséggel jóváhagyja.
Megbízhatóság fogalmával kapcsolatos kiegészítő megjegyzés:
A jelen díjazás szempontjából a megbízhatóság kritériumait a korábbiakban bemutatott módon, a pályázó által megadott információk (lásd: Nevezési lap) és a fogyasztók körében végzett piackutatás eredményei alapján vizsgálja a Szervező. A megbízhatóság a Díj esetében a kutatásban részt vevő, a terméket kipróbáló fogyasztók véleményét tükrözi.
A Szervező törekszik rá, hogy az olyan pályázók számára tegye lehetővé a programban való részvételt, amelyek által benevezett termék objektív minőségi szempontoknak is megfelel. Ugyanakkor a vizsgálat nem tekinthető egy ún. minőségi auditnak, így többek között nem terjed ki olyan szempontokra, mint a gyártástechnológia, gyártás- vagy folyamatszervezés, környezetvédelem, összetétel, selejt- és meghibásodási arány vagy egyéb technológia-műszaki szempontok. Ebből kifolyólag a Díj odaítélése nem jelent a díjnyertes termékekre vonatkozó minőségi garanciát.
IV. A Védjegy (logó) használatának feltételei
A logót kizárólag az alábbi kritériumok és korlátozások alapján használhatják a versenyben részt vevő és azon nyertesként kihirdetett Nevezők.
Logóhasználatra jogosult termékek köre: A logóhasználatra – a Szabályzatban meghatározott további földrajzi, időbeni stb. korlátozások figyelembe vételével – kizárólag azon Nevező (termék forgalmazója, gyártója) jogosult, aki:
• a termékkel szabályszerűen pályázott, indulását a Zsűri jóváhagyta ÉS
• a termék részt vett az adott évre vonatkozó piackutatásban ÉS
• a Szervező a Szabályzatban lefektetett szempontok szerint nyertesként ismerte el ÉS
• a Nevező megfizette a Szervező számára a pályázati, kutatási, logóhasználati díjakat.
Logóhasználat helye, formája: a nevezett és nyertes termékek csomagolásán és annak promóciós/kommunikációs anyagain, reklám megjelenéseiben, illetve a forgalmazó kommunikációs felületein használhatja.
Földrajzi korlátozás: A logó kizárólag Magyarország területén használható, mivel a logóhasználat alapját képező kutatás a magyar piacra vonatkozóan készül.
Időbeni korlátozás: A logó az eredményhirdetést követően 12 hónapig használható – Ennek oka, hogy 1 éves időtávon túl egy újbóli pályázat és megismételt kutatás keretében szükséges annak vizsgálata, hogy a fogyasztók bizalma továbbra is fennáll-e vagy érte-e a termék reputációját olyan hatás, amely a bizalom csökkenését okozhatja.
A 12 hónapos időbeni korlátozás nem vonatkozik azokra a logóhasználati idő vége előtt legyártott termékekre, amely nyertes termékek a Díj elnyerését követő 12 hónapon belül kerülnek legyártásra, de az értékesítésük 12 hónapot meghaladó időtávon túl történik; ez az eset nem minősül az időbeni korlátozás megsértésének.
A pályázó vállalja, hogy a logóhasználati időszak vége előtti 60 napban már csak olyan mennyiségben gyárt vagy gyártat a logót is tartalmazó csomagolással rendelkező terméket, amely a szokásos üzletmenet mellett várhatóan értékesíthető a logó használati időszak végét követő 60 napon belül.
Egyéb korlátozások: Amennyiben logóhasználati időszakon belül a termék egyes tulajdonságai lényegesen megváltoznak – például, de nem kizárólagosan gyártástechnológia, összetevők, design, csomagolás, egyéb minőségi paraméterek – és a változás egyértelműen a megbízhatóság csökkenéséhez vezet, úgy a Szervező dönthet a Díj visszavonásáról.
Díj / logóhasználat utólagos visszavonása: Kivételes és indokolt esetben, amennyiben egy már nyertes termék kapcsán utólag olyan információ derül ki, amely a Nyertes termék megbízhatóságát, vagy a Szervező vagy a termék gyártójának, forgalmazójának és ezáltal más Nyertesek reputációját negatívan érintheti, ideértve a pályázás feltételeinek a pályázat benyújtásakor vagy azt követően bekövetkezett megsértését is, úgy a Szervező dönthet a Díj visszavonásáról.
Amennyiben Szervező visszavonja egy Nyertestől a Megbízható Termék Díjat, úgy a logóhasználati díj visszavonástól számított időarányos részét 30 napon belül visszatéríti a Nevezőnek. A visszatérítés kizárólag a logóhasználatra vonatkozik, a már teljesített szolgáltatások - pl. piackutatás, programhoz kapcsolódó egyéb szolgáltatások stb. – ellenértékének visszatérítésére nem jogosult a Nyertes.
A logóhasználat visszavonásáról a Szervező az érintett Nyertest írásban értesíti. A Nyertes a logóhasználat visszavonásáról szóló értesítés kézhezvételétől számított 30 nap elteltével jogosulatlan logóhasználónak minősül, és onnantól kezdve a Nyertesre nézve a jogosulatlan logóhasználatra vonatkozó rendelkezések megfelelően alkalmazandóak.
V. A Védjegy (logó) használatának ellenőrzésére vonatkozó előírások
Logóhasználat ellenőrzése: A Szervező jogosult szúrópróbaszerűen ellenőrizni a logó szabályszerű használatát. Továbbá a Szervező abban az esetben is ellenőrzi a logóhasználatot, amennyiben bejelentés érkezik hozzá harmadik féltől potenciálisan jogosulatlan logóhasználatról.
A potenciálisan jogosulatlan logóhasználat esetében a logó használót terheli a jogosultság alátámasztásának kötelezettége.
VI. A jogosulatlan védjegyhasználattal szembeni fellépés rendje
Jogosulatlan logóhasználat: Minden a fentiektől eltérő logóhasználati forma jogosulatlannak minősül. Különösen ide értendők, a versenybe nem nevezett vagy azon nyertesként ki nem hirdetett termékek által történő logóhasználat, továbbá a jelen szabályzat által kifejezetten nevesített egyéb esetek is (pl. utólagos visszavonás).
A jogosulatlan logóhasználat sérti a Szervező, valamint a Díjat jogszerűen használó termékek üzleti érdekeit és a Díj reputációját is, valamint a hatályos fogyasztóvédelmi és versenypiaci szabályokkal is ellentétes. Ezért a Szervező, amennyiben jogosulatlan logóhasználatot észlel, úgy azonnali hatállyal felszólítja az értintett termék forgalmazóját a logóhasználat beszüntetésére:
• a logóval ellátott termékek kivonása a forgalomból, csomagolás módosítása
• logó eltávolítása az érintett termék, forgalmazó kommunikációs felületeiről
Továbbá a Szervező, amennyiben szükségesnek ítéli – pl. a fogyasztók védelmének az érdekében vagy a rosszhiszemű, szándékos jogosulatlan logóhasználat esetén – a (1) saját vagy egyéb publikus kommunikációs felületeken is tájékoztatja a fogyasztókat a jogosulatlan logóhasználatról; (2) tájékoztatja az érintett érdekképviseleti és fogyasztóvédelmi szerveket.
A Szervező a jogosulatlan logóhasználatról értesíti a használót, aki az értesítésben megadott határidőt követően semmilyen formában nem használhatja a logót.
VII. Programban való részvételért fizetendő díjak
A Nevezők a Díjazási programban való részvételért a Szervező részére az alábbi jogcímeken pénzügyi ellentérítést kötelesek megfizetni, amelyek az alábbiak lehetnek:
• nevezési és kutatási díj: minden a programba benevező és piackutatáson elinduló termék forgalmazója megfizeti
• logóhasználati díj: nyertes termékek a logó 12 hónapra vonatkozó használatáért díjat fizetnek
• marketing és egyéb szolgáltatási díjak: A Szervező által a nyertes nevezők számára opcionálisan biztosított szolgáltatások (pl. marketing kampány, kreatív anyagok, díjátadó gála stb.) ellenértéke
1. számú melléklet – Piackutatási kérdőív struktúra és kérdések
I. Ismertség:
Mennyire ismeri Ön az alábbi terméket?
4. Nagyon jól ismerem
3. Valamennyire ismerem
2. Csak a nevét ismerem
1. Nem ismerem
II/A. Kipróbálás
Kóstolta / Használta Ön a terméket?
1. Igen
2. Nem
II/B. Elégedettség
Mennyire volt megelégedve a termékkel?
5. Teljes mértékben elégedett voltam
4. Elégedett voltam
3. Elégedett is voltam meg nem is
2. Nem voltam elégedett
1. Egyáltalán nem voltam megelégedve
III. Ár-érték arány
Hogyan értékelné a termék ár-érték arányát?
5. Teljes mértékben megéri az árát
4. Megéri az árát
3. Is-is
2. Nem éri meg az árát
1. Egyáltalán nem éri meg az árát
IV. Minőség
Hogyan értékelné a termék minőségét?
5. Nagyon jó
4. Jó
3. Is-is
2. Nem jó
1. Egyáltalán nem jó
V. Ajánlás
Ajánlaná-e ismerőseinek, barátainak, hogy vásárláskor a terméket válasszák?
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
Egyáltalán nem ajánlanám Kifejezetten ajánlanám
Ezeken a kérdéseken kívül a minta reprezentativitása érdekében demográfiai kérdéseket (nem, életkor, régió, településtípus) teszünk fel a kérdőív elején.
2. számú melléklet – Termékkategóriák
Fő kategóriák* |
Nevezési kategóriák |
|
Hétköznapi élelmiszerek |
Húsok, húskészítmények, felvágottak |
|
Tejek, tejtermékek, sajtok |
||
Kenyerek, pékáru |
||
Alapvető élelmiszerek |
||
Édességek, kekszek |
||
Fagyasztott termékek, konzervek |
||
Alkoholmentes italok |
Kávék, teák |
|
Üdítőitalok, ásványvizek |
||
Reform- és bioélelmiszerek |
Reform- és bioélelmiszerek |
|
Vitaminok, ásványi anyagok, étrendkiegészítők |
Vitaminok, ásványi anyagok, étrendkiegészítők |
|
Szájápolási termékek |
Szájápolási termékek |
|
Test-, láb- és kézápolási termékek |
Testápolási termékek |
|
Kézápolási termékek és lábápolási termékek |
|
|
Háztartási termékek |
Háztartási vegyi áru |
|
Háztartási és higiéniai papíráru |
|
|
Szépségápolási termékek |
Sminktermékek, dekorkozmetika és kiegészítők |
|
Arcápolási termékek |
|
|
Hajfestési termékek és kiegészítők |
|
|
Hajápolási termékek és kiegészítők |
|
|
Szőrtelenítő termékek, női borotvaszerek, férfi borotvaszerek |
|
|
Parfüm |
|
3. számú melléklet – Nevezési lap
PÁLYÁZÓ TERMÉK ALAPADATOK
Pályázó cég megnevezése:
Forgalmazott / gyártott termék megnevezése:
Mióta van forgalomban a termék (év/hónap):
A termék forintban kifejezett értékesítési forgalma az elmúlt 5 üzleti évben:
MEGBÍZHATÓSÁGI KRITÉRIUMOKRA VONATKOZÓ ADATOK
(1) Auditált és/vagy iparági sztenderdeknek megfelelő gyártási, logisztikai, raktározási folyamat és technológia biztosítja a termék minőségének folyamatos fenntartását:
igen
nem
(2) A pályázó - a termék gyártója / forgalmazója - olyan minőségellenőrzési rendszert üzemeltet, amely alkalmas az esetleges minőségi, fogyasztóvédelmi, környezetvédelmi és egészségügyi problémák feltárására:
igen
nem
(3) Kérjük röviden felsorolni azokat a főbb gyártási-minőségellenőrzési tanúsítványokat vagy a technológia megoldásokat, amelyek biztosítják az (1, 2) pontban leírtakat:
………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(4) Az elmúlt 3 évben lezajlott vagy jelenleg folyamatban olyan fogyasztóvédelmi, környezetvédelmi vagy egyéb hatósági eljárás, amely a termékkel (márkával) kapcsolatos általános fogyasztói bizalmat jelentős mértékben negatívan befolyásolhatja:
igen
nem
ha igen, akkor az eljárás(ok) és annak kimentenének bemutatása: ………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
(5) Az elmúlt 3 évben TÖRTÉNT olyan minőségi, egészségügyi, környezetvédelmi probléma, amely a fogyasztókat is széles körben érintette (pl. termékvisszahívás, a termék rendeltetésszerű használatából eredő súlyos egészségügyi, környezetvédelmi problémák):
több alkalommal
egy alkalommal
nem történt ilyen
Jelen nevezési űrlap célja a pályázó termékekkel kapcsolatos előszűréshez szükséges információk bemutatása. Az előszűrés során vizsgált kritériumoknak való megfelelés önmagában nem jelenti azt, hogy a pályázó jogosult lesz a Díj elnyerésére, ezt kizárólag piackutatás alapján megfelelő eredményt elérő termékek kaphatják meg. A megadott adatok valódiságáért a pályázatot benyújtó felel.
4. számú melléklet – Küszöbérték és „kompozit megbízhatósági index”
küszöbértékek a fő kategóriákban
Fő kategóriák megnevezése |
Minimum küszöbértékek |
Hétköznapi élelmiszerek |
74 |
Alkoholmentes italok |
72 |
Reform- és bioélelmiszerek |
59 |
Vitaminok, ásványi anyagok, étrendkiegészítők |
77 |
Szájápolási termékek |
78 |
Test-, láb- és kézápolási termékek |
72 |
Háztartási termékek |
73 |
Szépségápolási termékek |
68 |
Az ún. nevezési kategóriák küszöbértéke megegyezik annak a főkategóriának a küszöbértékével, ahova a nevezési kategória tartozik (pl. Alapvető élelmiszerek kategória küszöbértéke megegyezik a „Hétköznapi élelmiszerek” fő kategória értékével)
kompozit megbízhatósági index számítása:
A kompozit megbízhatósági index a piackutatás során a megbízhatóság kritériumaival összefüggő kérdésekre a kipróbálók által adott válaszok súlyozott átlaga alapján, az alábbi súlyokkal kerül meghatározásra:
- termék ár/érték aránya: 37%
- elégedettség: 30%
- termékminőség: 25%
- ajánlás: 8%